Článok 1 – Všeobecné ustanovenia
-
1.1 Tieto Všeobecné obchodné podmienky poskytovania služieb v odpadovom hospodárstve (ďalej aj „VOP“) upravujú vzťahy medzi spoločnosťou, ktorá je súčasťou skupiny FCC v zmysle bodu 2.8.1 týchto VOP, ako poskytovateľom služieb, a treťou osobou, ako objednávateľom služieb, pričom ustanovenia zmluvy (ako je tento pojem vymedzený v týchto VOP) uzatvorenej medzi poskytovateľom (ako je tento pojem vymedzený v týchto VOP) a objednávateľom (ako je tento pojem vymedzený v týchto VOP) upravujúce vzťahy medzi poskytovateľom a objednávateľom odlišne od týchto VOP majú pred ustanoveniami týchto VOP prednosť.
-
1.2 Vzťahy medzi poskytovateľom a objednávateľom upravené zmluvou a týmito VOP sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.
ČLÁNOK 2 – Definícia pojmov
-
2.1 Nakladaním s odpadmi sa rozumie zber, preprava, zhromažďovanie, skladovanie, zhodnocovanie a zneškodňovanie odpadov, vrátane starostlivosti o miesto zneškodňovania alebo zhodnotenia, popr. akákoľvek kombinácia týchto činností a zahŕňa aj konanie obchodníka alebo sprostredkovateľa.
-
2.2 Triedenie odpadov je delenie odpadov podľa druhov, kategórií alebo iných kritérií alebo oddeľovanie zložiek odpadov, ktoré možno po oddelení zaradiť ako samostatné druhy odpadov.
-
2.3 Odvozom sa rozumie odvoz kontajnera.
-
2.4 Pristavením sa rozumie pristavenie kontajnera.
-
2.5 Kontajnerom sa rozumie nádoba na dohodnutý odpad, poskytnutá alebo schválená poskytovateľom.
-
2.6 Zmluvou, sa rozumie zmluva o poskytovaní služby pristavenia, nájmu, odvozu kontajnera a nakladania s dohodnutým odpadom uzatvorená medzi poskytovateľom a objednávateľom.
-
2.7 Pracovným dňom sa rozumie pondelok až piatok, okrem dní pracovného pokoja v zmysle zákona č. 241/1993 Z. z. o štátnych sviatkoch, dňoch pracovného pokoja a pamätných dňoch v znení neskorších predpisov alebo iného právneho predpisu, ktorým bude tento zákon nahradený.
-
2.8 Poskytovateľ je spoločnosť, ktorá uzavrela zmluvu ako poskytovateľ a
- 2.8.1 na jej základnom imaní má aspoň polovičný podiel
- spoločnosť FCC Environment CEE GmbH, so sídlom Hans-Hruschka-Gasse 9, Himberg 2325, Rakúska republika (ďalej aj „Materská spoločnosť“) alebo
- spoločnosť, ktorá ovláda Materskú spoločnosť, alebo
- spoločnosť, ktorá je ovládaná Materskou spoločnosťou, alebo
- spoločnosť, ktorú ovláda osoba ovládajúca Materskú spoločnosť.
-
2.9 Objednávateľ je osoba, ktorá s poskytovateľom uzavrela zmluvu.
-
2.10 Zmluvnými stranami sa rozumie poskytovateľ a objednávateľ.
-
2.11 E-shop znamená počítačový program – internetová aplikácia, ktorá je dostupná v sieti internet prostredníctvom internetovej adresy
www.odpadonline.sk.
-
2.12 Objednávkou, sa rozumie objednávka služby s povinnosťou platby vopred, t. j. pred poskytnutím služby.
ČLÁNOK 3 – Objednávka a uzatvorenie zmluvy
-
3.1 Zmluva vzniká prijatím objednávky objednávateľa poskytovateľom. Toto prijatie je potvrdené objednávateľovi automatickým informatívnym emailom na ním zadaný email, na vznik zmluvy však toto potvrdenie nemá vplyv. Prílohou potvrdenia sú všeobecné obchodné podmienky poskytovania služieb v odpadovom hospodárstve - OdpadOnline.
-
3.2 Objednávateľ sa zaväzuje do príslušných užívateľských polí v prostredí e-shopu vyplniť pravdivé a úplne údaje, najmä pravdivo vyplniť svoju emailovú adresu. Užívateľ berie na vedomie, že poskytovateľ bude ním zadané údaje považovať za správne a úplne a nie je povinný a oprávnený zadané údaje kontrolovať.
ČLÁNOK 4 – Ceny, platba a platobné podmienky
-
4.1 Ceny za činnosti podľa bodu 6.1 VOP sú uvedené v on-line e-shope. Ceny sú vždy aktuálne a platné. Ceny sú konečné, tzn. vrátane DPH, príp. všetkých ďalších daní a poplatkov, ktoré musí objednávateľ pre využitie služby zaplatiť, to sa netýka prípadných poplatkov za poskytnutie služby na dobu dlhšiu ako 14 dní.
-
4.2 Objednávateľ je povinný zaplatiť poskytovateľovi odplatu za objednané služby, pred realizovaním dohodnutých činností, na základe objednávky.
-
4.3 Platba za objednané služby musí byť pripísaná na účet poskytovateľa najneskôr 3 pracovné dni pred dňom poskytnutia služby, ktorý bude objednávateľovi potvrdený zo strany poskytovateľa (deň splatnosti).
-
4.4 Poskytovateľ má právo na jednostrannú úpravu cien uvedených v cenníkoch v nasledovných prípadoch:
-
4.4.1 zmena sadzby DPH a/alebo iné administratívne opatrenie štátu;
-
4.4.2 zmena sadzby zákonného poplatku za uloženie odpadu na skládku podľa zákona č. 329/2018 Z. z. o poplatkoch za uloženie odpadov a o zmene a doplnení zákona č. 587/2004 Z. z. o Environmentálnom fonde a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a súvisiacich právnych predpisov alebo iného právneho predpisu, ktorý tento zákon nahradí.
-
4.5 Poskytovateľ vystaví faktúru po objednaní dohodnutej činnosti a po uhradení odplaty. Vystavenú faktúru je poskytovateľ povinný doručiť druhej zmluvnej strane e-mailom. Objednávateľ sa zaväzuje zaplatiť za službu pred jej poskytnutím bezhotovostne prostredníctvom:
-
4.6 Poskytovateľ vystaví vyúčtovaciu faktúru do 10. dňa kalendárneho mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom poskytovateľ vykonal dohodnuté činnosti, alebo v ktorom nastala skutočnosť, na základe ktorej bol poskytovateľ oprávnený vystaviť objednávateľovi vyúčtovaciu faktúru. Vystavenú vyúčtovaciu faktúru je poskytovateľ povinný doručiť druhej zmluvnej strane e-mailom. Objednávateľ sa zaväzuje zaplatiť odplatu, prípadne inú úhradu spolu s DPH do 14 dní od doručenia faktúry. V prípade, ak za dohodnuté činnosti nevzniknú ďalšie náklady navyše, sa faktúra vyčíslujúca uhradenú odplatu pred poskytnutím dohodnutej činnosti stáva konečnou.
-
4.7 Zmluvné strany sa dohodli, že objednávateľ je povinný zaplatiť vyúčtovaciu faktúru v lehote podľa bodu 4.6 týchto VOP. Za riadne a včas uhradenú faktúru sa považuje pripísanie fakturovanej peňažnej sumy identifikovanej variabilným symbolom, uvedeným na faktúre, na účet poskytovateľa v lehote splatnosti podľa tohto bodu VOP. Platobný styk zmluvných strán bude vykonávaný bezhotovostne prostredníctvom platobnej brány, prípadne prevodovým príkazom z peňažného ústavu, ak to nie je v rozpore s aplikovateľnými právnymi predpismi a po dohode s poskytovateľom.
-
4.8 Faktúra vystavená poskytovateľom musí obsahovať náležitosti v zmysle príslušných právnych predpisov.
-
4.9 Platba je možná iba v mene EUR.
-
4.10 Daňový doklad (faktúru) pošle poskytovateľ objednávateľovi do 14 dní po obdŕžaní platby.
ČLÁNOK 5 – Práva a povinnosti zmluvných strán
Práva a povinnosti poskytovateľa:
-
5.1 Poskytovateľ je povinný plniť svoje povinnosti podľa zmluvy s odbornou starostlivosťou a v súlade s platnými a účinnými právnymi predpismi.
-
5.2 Poskytovateľ je oprávnený bez súhlasu objednávateľa plniť svoje záväzky voči objednávateľovi prostredníctvom tretej osoby, najmä (nie však výlučne) tej, ktorá sa považuje za súčasť skupiny FCC podľa bodu 2.8.1 týchto VOP, pričom poskytovateľ zodpovedá za činnosť takejto tretej osoby tak, ako by túto činnosť vykonával sám.
-
5.3 Poskytovateľ vykonáva kontrolu prevzatých odpadov počas ich prevzatia od objednávateľa, ako aj počas prepravy. Ak zistí, že ide o nevhodný odpad, je oprávnený odmietnuť jeho prevzatie. Nevhodným odpadom sa pre účely zmluvy považuje odpad, ktorý nie je dohodnutým odpadom v zmluve, nezodpovedá zaradeniu odpadu podľa príslušného katalógového čísla a ani jeho deklarovanému charakteru objednávateľom. V prípade, ak poskytovateľ nevhodný odpad zistí kontrolou až po jeho prevzatí, je oprávnený zhodnotiť, alebo zneškodniť nevhodný odpad vlastnými prostriedkami, pričom má nárok na náhradu nákladov vo výške obvykle fakturovanej za takúto činnosť v zmysle cenníka, uvedenom na webovej stránke poskytovateľa. Túto skutočnosť neodkladne písomne oznámi objednávateľovi. V prípade, ak objednávateľ odpad nesprávne zaradí, pričom poskytovateľ takéto nesprávne zaradenie nemohol zistiť, a v dôsledku nesprávneho zaradenia odpadu vznikne poskytovateľovi škoda (napr. v podobe sankcie), bude objednávateľ niesť zodpovednosť za túto škodu voči poskytovateľovi.
-
5.4 Poskytovateľ sa zaväzuje zabezpečiť odstránenie znečistenia miesta pristavenia a odvozu kontajnera, ak k znečisteniu došlo v dôsledku pristavenia a odvozu kontajnera poskytovateľom.
-
5.5 Ak poskytovateľ z dôvodov, ktoré nemohol v konkrétnom prípade predvídať, neodvezie niektorý z kontajnerov, je povinný informovať objednávateľa a vykonať náhradný odvoz v čo najkratšom termíne po vzájomnej dohode s objednávateľom.
-
5.6 Poskytovateľ za žiadnych okolností nezodpovedá za sankcie uložené objednávateľovi za porušenie právnych predpisov na úseku odpadového hospodárstva v súvislosti s porušením zmluvy v nasledujúcich prípadoch:
- 5.6.1 havárie na strojno-technickom zariadení;
- 5.6.2 porušenie platných a účinných právnych predpisov na úseku odpadového hospodárstva, ktoré vyplývajú z predmetu plnenia zmluvy, zo strany objednávateľa resp. pracovníkov objednávateľa,
- 5.6.3 porušenie právnych predpisov na úseku odpadového hospodárstva, ktoré sa týkalo priestorov neprístupných pracovníkom poskytovateľa;
- 5.6.4 iné závady a porušenia na strane objednávateľa (napr. nevhodné nakladanie s odpadmi);
- 5.6.5 porušenie platných a účinných právnych predpisov na úseku odpadového hospodárstva spôsobené pracovníkmi externých organizácií (nie poskytovateľa) vykonávajúcich práce v areáli u objednávateľa (ak je objednávateľom obec, areálom sa rozumie územie obce).
-
5.7 Za škody, ktoré vzniknú porušením ustanovení zmlúv, bude zodpovedať príslušná zmluvná strana v zmysle zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov. V prípade, ak objednávateľom bude spotrebiteľ, vždy sa prednostne použijú ustanovenia Občianskeho zákonníka.
-
5.8 Zmluvné strany sa dohodli, že v prípade, ak je poskytovateľ v zmysle zmluvy povinný zneškodniť odpad prevzatý od objednávateľa, poskytovateľ je oprávnený tento odpad alebo jeho časť zhodnotiť, a to aj bez oznámenia tejto skutočnosti objednávateľovi.
Práva a povinnosti objednávateľa:
-
5.9 Objednávateľ sa zaväzuje bezodkladne poskytnúť poskytovateľovi všetky informácie a súčinnosť potrebné k zabezpečeniu plnenia predmetu zmluvy v súlade s aplikovateľnými právnymi predpismi. Ak objednávateľ poskytne poskytovateľovi nesprávne informácie a/alebo poskytovateľovi neposkytne potrebné informácie alebo súčinnosť a poskytovateľovi v dôsledku toho vznikne škoda (napr. v podobe sankcie), bude objednávateľ niesť zodpovednosť za túto škodu voči poskytovateľovi.
-
5.10 Objednávateľ je povinný bez nároku na odmenu alebo náhradu nákladov vytvoriť pre poskytovateľa vhodné podmienky pre plnenie predmetu zmluvy, najmä mu umožní trvalý prístup a vstup do objektov a na plochy, ktoré súvisia s plnením predmetu zmluvy poskytovateľom počas doby pristavenia a odvozu kontajnera.
-
5.11 Keďže predmetom zmluvy je aj nájom kontajnera, objednávateľ sa zaväzuje:
- 5.11.1 Kontajner využívať v súlade s účelom, na ktorý je podľa zmluvy určený a označený (vhodne sa o kontajner starať, okamžite hlásiť potrebu opráv, odcudzenie, zničenie, poškodenie kontajnera);
- 5.11.2 ukladať do kontajnera len odpad, na ktorý je určený;
- 5.11.3 umožniť poskytovateľovi voľný, neobmedzený prístup ku kontajneru v čase plánovaného pristavenia a odvozu;
- 5.11.4 zaistiť možnosť takej manipulácie s kontajnerom, ktorá nespôsobí jej poškodenie;
- 5.11.5 neprenechať kontajner tretej osobe bez súhlasu poskytovateľa;
- 5.11.6 v prípade zničenia, poškodenia alebo odcudzenia prevzatého kontajnera nahradiť poskytovateľovi spôsobenú škodu vo výške obstarávacej ceny kontajnera.
-
5.12 Objednávateľ sa zaväzuje dodržiavať povinnosti v zmysle platných a účinných právnych predpisov pri nakladaní s odpadom ako aj s nebezpečným odpadom.
-
5.13 Objednávateľ sa zaväzuje:
- 5.13.1 odpady dodávať neznečistené a bez cudzích prímesí, pokiaľ nie je zmluvnými stranami písomne dohodnuté inak;
- 5.13.2 zabezpečiť svoju účasť pri pristavení a odvoze kontajnera, alebo tým písomne poveriť tretiu osobu.
-
5.14 Objednávateľ sa zaväzuje v prípade, že miesto pristavenia a odvozu kontajnera je na verejnom priestranstve vo vlastníctve obce túto skutočnosť obci oznámiť a zaplatiť daň, ktorej výšku určuje všeobecné záväzné nariadenie danej obce. Objednávateľ je povinný si včas a pred samotným pristavením kontajnera na mieste dohodnutom v zmysle uzatvorenej zmluvy vybaviť povolenie na zabratie verejného priestranstva. V prípade, že si objednávateľ nesplní povinnosti v zmysle tohto bodu, znáša všetky sankcie; ak nesplnenie povinností objednávateľa v zmysle tohto bodu bude poskytovateľovi brániť v plnení predmetu zmluvy, poskytovateľ nebude z tohto dôvodu s plnením predmetu zmluvy v omeškaní.
ČLÁNOK 6 – Dohodnuté činnosti
-
6.1 Poskytovateľ vykonáva pre objednávateľa dohodnuté činnosti uvedené v zmluve.
-
6.2 Činnosti podľa bodu 6.1 týchto VOP vykonáva poskytovateľ spôsobom a za podmienok dohodnutých v zmluve a VOP po dobu platnosti zmluvy, a to na základe objednávky objednávateľa doručenej poskytovateľovi. Objednávka môže byť doručená prostredníctvom e-shopu, pričom poskytovateľ je povinný začať s poskytovaním objednaných služieb až po prijatí úhrady odplaty za objednané služby, v súlade s bodom 4.3. V prípade, ak objednávateľ neuhradí odplatu najneskôr v deň splatnosti podľa bodu 4.3, poskytovateľ nebude viazaný potvrdeným termínom poskytnutia služby a bude povinný začať s poskytovaním objednaných služieb až v primeranej dobe po tom, čo objednávateľ dodatočne uhradí odplatu za objednané služby.
ČLÁNOK 7 – Triedenie odpadov
-
7.1 Príjazdová cesta a miesto na pristavenie kontajnerov je objednávateľ povinný zabezpečiť riadne a včas v súlade so zmluvou tak, aby mohol byť splnený účel zmluvy.
-
7.2 Objednávateľ zodpovedá za obsah kontajnerov. Ak poskytovateľ pri preberaní odpadov zistí, že kontajner obsahuje iný druh odpadov, ako bolo v zmluve dojednané, poskytovateľ je oprávnený neprevziať kontajner s odpadom a žiadať jeho riadne dotriedenie objednávateľom. Po riadnom dotriedení bude kontajner poskytovateľom prevzatý.
-
7.3 Odmietnutie prevzatia odpadov v zmysle bodu 7.2 VOP sa nepovažuje za omeškanie poskytovateľa s plnením záväzkov podľa zmluvy, ani za porušenie zákonných alebo zmluvných povinností poskytovateľa.
-
7.4 Ak poskytovateľ kontrolou po prevzatí kontajnera zistí, že ktorýkoľvek kontajner obsahoval iný druh odpadov ako ten, na ktorý bol určený, vykoná dotriedenie týchto odpadov bez zbytočného odkladu a upozorní na túto skutočnosť objednávateľa písomnou formou. Poskytovateľ v súlade s príslušným platným cenníkom, nachádzajúcim sa na webovej stránke spoločnosti, vyčísli výšku vzniknutých nákladov, ktoré je objednávateľ povinný uhradiť na základe faktúry vystavenej poskytovateľom. Na výpočet a fakturáciu nákladov podľa tohto bodu VOP sa primerane vzťahujú ustanovenia článku 4 VOP.
ČLÁNOK 8 – Osobitné ustanovenia
-
8.1 Poskytovateľ má voči objednávateľovi odo dňa nasledujúceho po dni splatnosti akéhokoľvek peňažného nároku poskytovateľa v zmysle zmluvy alebo v zmysle VOP popri nároku na úrok z omeškania vo výške 0,05% denne z nesplneného záväzku, resp. v maximálne prípustnej výške stanovenej všeobecne záväznými právnymi predpismi, ak objednávateľom bude spotrebiteľ, nárok aj na zmluvnú pokutu vo výške 0,05% denne zo sumy, s úhradou ktorej je objednávateľ v omeškaní, najmenej však 3,00 € denne.
-
8.2 Objednávateľ berie zároveň na vedomie, že poskytovateľ je v prípade omeškania objednávateľa so zaplatením peňažnej sumy poskytovateľovi oprávnený pripraviť dohodu o uznaní nesplnených záväzkov, ktorej predmetom bude uznanie záväzku objednávateľa voči poskytovateľovi a objednávateľ sa zaväzuje túto dohodu podpísať vo forme notárskej zápisnice. Uvedené sa neuplatní, ak objednávateľom bude spotrebiteľ.
-
8.3 Objednávateľ je povinný plniť všetky svoje povinnosti v zmysle zmluvy a VOP, predovšetkým zabezpečiť podmienky na plnenie zmluvných povinností poskytovateľom. Ak nie sú tieto podmienky zabezpečené, neplnenie zmluvných povinností poskytovateľom sa nepovažuje za porušenie povinností poskytovateľa a poskytovateľ nezodpovedá za škodu, ktorá tým objednávateľovi alebo tretím osobám vznikne.
-
8.4 Poskytovateľ vyhlasuje, že všetci jeho zamestnanci, ktorí budú vykonávať prácu v priestoroch objednávateľa, dostali potrebné informácie a pokyny na zaistenie bezpečnosti a ochrany pri práci a pri manipulácii s technickými zariadeniami poskytovateľa. Zmluvné strany sa dohodli, že objednávateľ je povinný v priestoroch objednávateľa vytvoriť podmienky na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia na pracovisku.
-
8.5 Poskytovateľ nezodpovedá za bezpečnosť zamestnancov alebo subdodávateľov objednávateľa, ktorí neoprávnene vniknú do priestorov, alebo budú manipulovať s vybavením, ktoré poskytovateľ užíva v súvislosti s výkonom jeho povinností vyplývajúcich zo zmluvy.
-
8.6 V prípade škody, ktorú preukázateľne spôsobí poskytovateľ objednávateľovi v súvislosti s plnením predmetu zmluvy, poskytovateľ znáša vzniknuté účelne vynaložené náklady na odstránenie škody. Podkladom bude protokol o spôsobení škody podpísaný obidvoma zmluvnými stranami. Poskytovateľ na základe žiadosti objednávateľa predloží objednávateľovi doklad preukazujúci, že má uzavreté poistenie zodpovednosti za spôsobenú škodu, pričom takýmto dokladom je aj overená kópia poistnej zmluvy.
-
8.7 Každý výkon poskytovateľa musí byť doložený zodpovedajúcim dokladom (napr. dodací list, protokol o prevzatí a pod.) a podpísaný objednávateľom.
-
8.8 Zmluvné strany sa zaväzujú udržiavať po neobmedzenú dobu prísnu mlčanlivosť o všetkých informáciách o zmluvnom partnerovi zo zmluvy, ktoré získajú v rámci obchodnej spolupráce (prevádzkové a obchodné tajomstvo).
ČLÁNOK 9 – Trvanie a zánik zmluvy
- 9.2.1 odstúpením od zmluvy;
- 9.2.2 nemožnosťou plnenia;
- 9.2.3 dohodou zmluvných strán;
- 9.2.4 zánikom niektorej zo zmluvných strán bez právneho nástupcu;
- 9.2.5 skončením doby platnosti zmluvy, ktorá je maximálne 12 mesiacov; alebo
- 9.2.6 z iných dôvodov ustanovených v zmluve alebo týchto VOP.
-
9.3 Právo objednávateľa - spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy sa riadi ustanoveniami § 7 – § 10 nasl. zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho v znení neskorších predpisov. Objednávateľ je oprávnený bez udania dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 dní odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby. Vyjadrením súhlasu s týmito VOP objednávateľ zároveň súhlasí so začatím poskytovania služby a vyhlasuje, že bol náležite poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby. Odstúpenie od zmluvy musí byť podané poskytovateľovi v písomnej forme na adresu sídla poskytovateľa a je možné použiť formulár na odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 1 týchto VOP. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy bude zaslané pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy. Po odstúpení od zmluvy poskytovateľ vráti všetky platby, ktoré objednávateľ uhradil v súvislosti s uzavretím zmluvy, okrem platby za skutočne poskytnuté plnenia do dňa oznámenia o odstúpení od zmluvy; cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny dohodnutej v zmluve. Platby budú vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, a to rovnakým spôsobom, aký objednávateľ použil pri svojej platbe, ak výslovne nesúhlasil s iným spôsobom platby, a bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
-
9.4 Za nemožnosť plnenia sa považuje, ak poskytovateľ nemôže svoj záväzok splniť v dôsledku zmeny právnych predpisov, ktoré zakazujú alebo podstatným spôsobom obmedzujú vykonanie dohodnutých činností podľa zmluvy alebo vyžadujú osobitné úradné povolenie, o ktoré poskytovateľ neúspešne usiloval, prípadne vedú ku zmene podmienok nakladania s dohodnutým odpadom, v dôsledku ktorej dochádza k sťaženiu plnenia záväzku poskytovateľa podľa zmluvy, prípadne umožňuje plniť zmluvu len pri neprimerane zvýšenom úsilí alebo pri neprimeranom zvýšení nákladov, ktoré zmluvné strany v čase uzavretia zmluvy nepredpokladali. Povinnosť poskytovateľa vykonávať dohodnuté činnosti podľa zmluvy zaniká dňom, kedy nastala nemožnosť plnenia, o čom poskytovateľ bezodkladne informuje objednávateľa. Poskytovateľ je povinný objednávateľa písomne informovať o zániku zmluvy v dôsledku nemožnosti plnenia, a to bezodkladne po tom, čo sa o tejto skutočnosti dozvie.
-
9.5 Dohoda zmluvných strán o zániku zmluvy vyžaduje súhlas obidvoch zmluvných strán vyjadrený v písomnej forme. Zmluva zaniká dňom, ktorý je v dohode označený ako deň zániku, a ak v dohode takýto dátum nie je uvedený, zmluva zaniká dňom podpísania dohody o zániku zmluvy oboma zmluvnými stranami.
-
9.6 Zmluvné strany sa dohodli, že po zániku zmluvy si svoje vzájomné záväzky vysporiadajú splnením svojich povinností v zmysle zmluvy a VOP, pokiaľ sa zmluvné strany písomne nedohodnú inak. Zánikom zmluvy nezaniká nárok zmluvnej strany na náhradu škody vzniknutej porušením zmluvy a/alebo týchto VOP druhou zmluvnou stranou, ako ani nezaniká dohoda zmluvných strán ohľadom riešenia sporov podľa bodu 11.1 týchto VOP, ani nezaniká nárok na zaplatenie zmluvných pokút a iných sankčných nárokov podľa zmluvy a VOP.
-
9.7 Zmluva automaticky zaniká po vykonaní dohodnutých činností podľa zmluvy a vyrovnaní všetkých finančných záväzkov zo strany objednávateľa.
ČLÁNOK 10 – Reklamácie
-
10.1 Objednávateľ je oprávnený vykonané dohodnuté činnosti písomne reklamovať u poskytovateľa do 10 dní od ich vykonania. Poskytovateľ reklamáciu posúdi bez zbytočného odkladu najneskôr do 5 dní od doručenia reklamácie. V prípade, ak je reklamácia uznaná, poskytovateľ vykoná nápravné opatrenie. V prípade, ak reklamácia nie je uznaná, oznámi poskytovateľ túto skutočnosť objednávateľovi. Na neskoršiu reklamáciu poskytovateľ nie je povinný prihliadnuť, bude považovaná iba za informáciu, z ktorej nevyplývajú poskytovateľovi žiadne povinnosti.
ČLÁNOK 11 – Riešenie sporov
-
11.1 Všetky spory, ktoré vzniknú medzi zmluvnými stranami v súvislosti so zmluvou, budú riešené rokovaním vedeným za účelom dosiahnutia dohody.
-
-
11.3 Na rozhodovanie sporov, ktoré vzniknú z právnych vzťahov vzniknutých na základe zmluvy alebo súvisiacich so zmluvou, vrátane sporov o platnosť, výklad a zánik zmluvy, a vrátane sporov medzi zmluvnými stranami o určení, či tu právo alebo právny vzťah je alebo nie je, sú príslušné všeobecné súdy Slovenskej republiky.
ČLÁNOK 12 – Ochrana osobných údajov
Osobitná informácia pre dotknuté fyzické osoby
-
12.1 Zmluvné strany v súvislosti s uzatvorením a plnením tejto zmluvy budú spracúvať, resp. spracúvajú, aj osobné údaje fyzických osôb z prostredia druhej zmluvnej strany uvedené v tejto zmluve a získané v súvislosti s plnením tejto zmluvy. Ide o titul, meno, priezvisko, funkciu, emailovú adresu a kontaktné údaje. Povinnosť poskytnúť údaje príslušných fyzických osôb druhej zmluvnej strane vyplýva zmluvným stranám z tejto zmluvy. Ak by neboli poskytnuté, mohlo by to brániť riadnemu a včasnému plneniu zmluvy.
-
12.2 Zmluvné strany sú pri spracúvaní osobných údajov povinné dodržiavať všeobecne záväzné právne predpisy o ochrane osobných údajov, najmä Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES a zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Na strane poskytovateľa je možné kontaktovať osobu zodpovednú za osobné údaje na
zodpovednaosoba@fcc-group.sk .
-
12.3 V rozsahu v akom je potrebné zmluvu alebo nadväzujúce podklady, vrátane v nich uvedených osobných údajov fyzických osôb, evidovať a uchovávať na účely daňovej, účtovnej alebo podobnej evidencie alebo tieto osobné údaje inak spracúvať na účely daňových, účtovných alebo podobných predpisov, napr. na účely doručenia faktúry príslušnému pracovníkovi druhej zmluvnej strany, je zodpovedajúce uchovávanie a ďalšie spracúvanie osobných údajov nevyhnutné na splnenie príslušnej zákonnej povinnosti zmluvnej strany podľa čl. 6 ods. 1 písm. c) Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES a zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
-
12.4 Zmluvné strany spracúvajú uvedené osobné údaje podľa čl. 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES a zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, napr. za účelom komunikácie s príslušnými pracovníkmi druhej zmluvnej strany súvisiacej s plnením zmluvy a na vnútorné administratívne účely v rámci skupiny podnikov.
-
12.5 Zmluvné strany neposkytujú osobné údaje tretím osobám s výnimkou obvyklého predkladania podkladov a informácií daňovým, právnym a podobným poradcom a daňovým úradom a iným príslušným orgánom na základe povinností podľa osobitných právnych predpisov.
-
12.6 Zmluvné strany budú uvedené osobné údaje nevyhnutné na plnenie tejto zmluvy uchovávať do uplynutia 10 rokov od ukončenia zmluvnej spolupráce. Osobné údaje, ktoré je nevyhnutné uchovávať podľa daňových, účtovných alebo podobných predpisov, budú uchovávané na dobu podľa týchto predpisov (napr. údaje ako súčasť účtovných dokladov 10 rokov), ak táto bude dlhšia.
-
12.7 Dotknuté fyzické osoby, ktorých osobné údaje sú spracúvané, majú právo na prístup k osobným údajom o nich, právo na ich opravu, právo na vymazanie alebo obmedzenie spracúvania, právo namietať v určitých prípadoch proti spracúvaniu, právo na ich prenos inej osobe a právo podať sťažnosť na Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky.
ČLÁNOK 13 – Spoločné a záverečné ustanovenia
-
13.1.1 v prípade komunikácie prostredníctvom aplikácie e-shopu alebo e-mailom sa má správa za doručenú v deň odoslania, ak bola odoslaná v pracovný deň do 15:00, inak nasledujúci pracovný deň po dni odoslania za podmienky, že bol potvrdený úspešný prenos a e-mail bol odoslaný. Zmluvné strany sú povinné uchovávať podklady preukazujúce tieto skutočnosti;
-
13.1.2 v prípade telefonickej komunikácie sa správa považuje za doručenú v pracovný deň, keď bol realizovaný telefonát, inak v nasledujúci pracovný deň;
-
13.1.3 v prípade písomnej komunikácie doručovanej prostredníctvom pošty alebo doručovateľskej služby sa zásielka považuje za doručenú:
(i) dňom doručenia;
(ii) dňom odmietnutia prevzatia zásielky adresátom;
(iii) v prípade nedoručenia, ak bola doručovaná na adresu poskytovateľa alebo objednávateľa uvedenú v zmluve, alebo na poslednú adresu, ktorá bola po uzatvorení zmluvy oznámená druhej zmluvnej strane ako nová adresa na doručovanie, piatym dňom po odoslaní v rámci územia SR a desiatym dňom, ak bola doručovaná mimo územia SR. Pri doručovaní písomností je potrebné doručovať vždy na adresu uvedenú ako sídlo adresáta zapísané v obchodnom registri, ak sa zmluvné strany písomne nedohodli inú adresu na doručovanie.
Správa doručená objednávateľovi v zmysle tohto bodu VOP sa má za doručenú aj keď sa objednávateľ o doručovaní správy nedozvedel, alebo sa v mieste doručovania nezdržoval.
-
13.2 Zmluvné strany sú povinné navzájom sa bezodkladne informovať o zmenách údajov uvedených v zmluvách, v prípade porušenia tejto povinnosti objednávateľom poskytovateľ nenesie zodpovednosť za vzniknutú škodu.
-
13.3 Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči objednávateľovi uzavretím zmluvy.
ČLÁNOK 14 – Obchodné tajomstvo
-
14.1 Zmluvné strany sa dohodli, že všetky informácie, ktoré pri vzájomných jednaniach získajú o obchodných záležitostiach zmluvného partnera, sú považované za obchodné tajomstvo a zaväzujú sa, že ich neposkytnú tretím osobám, a to ani po skončení zmluvy.
- 14.2 Poskytovateľ nesmie vo svojom záujme a v záujme tretích osôb zverejňovať žiadne informácie týkajúce sa charakteru, množstva a druhov odpadov bez súhlasu objednávateľa.
-
14.3 Poskytovateľ je povinný zaobchádzať s objednávkami, obchodnými a technickými špecifikáciami spojenými s predmetom zmluvy ako s obchodným tajomstvom.
-
14.4 Objednávateľ nesmie vo svojom záujme ani v záujme tretích osôb zverejňovať žiadne informácie týkajúce sa spôsobu plnenia predmetu zmluvy poskytovateľom bez súhlasu poskytovateľa.
Poskytovateľ:
FCC Slovensko, s. r. o.,
Bratislavská 18,
900 51 Zohor
IČO: 31 318 762
DIČ: 2020358538
Príloha č.1 VOP – Vzorový formulár odstúpenia od zmluvy
V prípade, že si želáte odstúpiť od zmluvy, prosím vyplňte a zašlite tento formulár.
Formulár na odstúpenie od zmluvy
Poskytovateľ:
FCC Slovensko, s. r. o.,
Bratislavská 18,
900 51 Zohor
Objednávateľ:
Týmto oznamujem, že odstupujem od zmluvy o poskytnutí služby:
Meno, priezvisko, adresa spotrebiteľa:
Číslo objednávky:
Dátum zadania objednávky:
Číslo faktúry:
Adresa miesta dodania služby:
IBAN (z ktorého bola uhrádzaná odplata za služby):
Dôvod odstúpenia od zmluvy (nepovinné):
Dátum: Podpis:
Všeobecné obchodné podmienky v PDF formáte nájdete tu.